miercuri, 17 decembrie 2008

despre sarbatori

Oare de ce nu ma mai bucur de mult de sarbatori? Mi s-a stricat, oare, aparatul declansator de euforia si nebunia cumpararii cadourilor? Am devenit vegetariana? Sunt musulmana? Niciuna...
Sarbatorile au devenit pentru mine o ocazie de somn si doar atat. Asta cu spiritul Craciunului, bucuria impodobirii bradului, taiatul porcului sunt doar niste obiceiuri obligatorii care nu-mi dau nicio satisfactie. Anul asta imi doresc doar niste zapada daca se poate alba si nu rosie din cauza poluarii.
Obiceiurile culinare de Craciun imi trezesc o nesfarsita greata. Cum sa mananci cu atata pofta o piele de porc pe care inainte cu putin timp statea un strat de jeg maiestuos? Apoi sa poftesti la o feliuta de toba, lebar, caltabos indesate pe matul in care bietul porc facea digestia. Sa te cutremuri la auzul unui carnat care sfaraie in tigaie, netinand cont ca sta intr-un mat? Multora le place creierul pane. V-ati gandit vreodata ca mancati toate senzatiile, amintirile, gandurile porcului respectiv? Sau cei care mananca fudulii de porc... Deja greata mea a atins amplitudinea maxima.
Sau colindatul. Cand cativa copii tembeli iti bat la usa sa te incante, apoi sa te injure ca nu le-ai dat mai mult ? Sau tiganii care vin morti de beti sa-ti cante Vasilca, apoi te intreaba cu voce suava daca ai sa le dai o jumate in loc de portocale.
Apoi incepem sa impodobim bradul stiind deja ca o sa-l si despodobim. Si ne vom preface ca exista Mos Craciun si ca de-abia asteptam sa ne aduca mult doritele cadouri. Si apoi sa ne prefacem ca ne plac darurile ca nu cumva sa se supere Mosu' pe noi.
Dar bineinteles ca eu am un posibil abces pe creier. Toate acestea fiind zise:
Sarbatori fericite!

3 comentarii:

  1. Bravo!
    Ai dreptate in tot ceea ce zici!
    Cred, totusi ca ai mancat chestii mult mai nasoale decat toba si sarmale & co. Ca burgeri, shaorme, etc. Daca gresesc, atunci imi cer scuze si tin sa mentionez ca personal, nu sunt de acord ca cineva sa fie indemnat sa manance un anume fel de bucate, indiferent de dorinta sa.
    Cat despre Mos Craciun, ai dreptate de asemeni, nu exista, insa cred ca este un simbol al bunavointei omenesti care traieste in fiecare din noi si prin fiecare din noi, traieste mai departe. Iti marturisesc ca am gasit o placere mai mare in a darui cuiva din putinii bani pe care ii am ceva, decat sa primesc eu. Numai privirea de pe fata lui face de 10 ori suma...
    La colindat, la fel, nu as fi putut surprinde mai bine realitatea, si sunt sigur ca stii ca superficialitatea tinde a fi o caracteristica a lumii moderne. Totusi, am intalnit si colindatori, si cred ca si tu, care cantau in canon ( in defazaj, incepe unul, apoi altii asteptau si incep si ei sa cante de la inceput ) si se auzea bestial...
    Per total imi place cum ai surprins Craciunul. Realist. Sfatul meu neavizat consta in adaugarea unei mici doze de optimism, pana la urma, doar e Craciunul, nu?
    Sarbatori fericite!

    RăspundețiȘtergere
  2. Bine ai venit in club ...bate 5u :)... absoluta dreptate... sarbatorile si-au pierdut din farmec sau poate nu au avut niciodata un farmec special ...au fost doar minciuni ...

    app... eu am facut craciunul singura si nu am mancat nici sarmale, caltabos, carnati, creer pane sau alte "mancaruri traditionale", care le mancam de obicei ... si crede-ma a fost mult mai bine decat anul trecut, cand l-am petrecut in familie si am gustat din toate: colindatori, cearta specifica Ajunului, mosi craciuni sau alte prostii de genu ...

    Sa speram la mai bn pentru la anu !!;))

    RăspundețiȘtergere